Posted by : Yu. Syamz Jun 17, 2012

Bismillahirrahmanirrahim…

Assalamualaikum Warahmatullah…

Saya menyeru kepada kalian untuk berubah kepada yang lebih baik,merangkumi perkara berikut :

1)    Sila tinggalkan tabiat anda yang suka mempamerkan muka kalian yang cantik,comel,cute dsb yang 

pendek kata mengikut perasaan korang,kira dah habis cun melecun la tu..


Sebabnya :

•    Mendatangkan fitnah dan dosa kepada anda,dan juga mereka yang melihat

•    Supaya diri anda yang MAHAL tidak menjadi MURAH

•    Untuk menjauhkan diri anda daripada seksaan dan murka Allah

•    Untuk mengelakkan diri anda dari kebinasaan dan kejahatan orang yang dengki



2)    Seiringkan tulisan anda dengan nasihat dan peringatan kepada semua pembaca

Sebabnya :

•    Supaya menjadi pahala yang berterusan bila kalian dah meninggal dunia

•    Mengembangkan pahala kalian dengan tulisan kalian(ilmu yang bermanfaat)

•    Kerana kita tidak tahu bila saat kita dijemput Allah,mungkin 2minit akan datang,2jam akan datang…segalanya MUNGKIN



3)    Berubahlah sebelum nyawa anda direntap oleh Malaikat Izrael!!!



Berubahlah...berubahlah...berubahlah...





Insaflah...insaflah...insaflah..




Agak-agaknya,mungkin selepas ini saya perlu menegur secara direct(personal message) kepada individu yang saya rasakan agak keterlaluan dan jauh dari landasan sebenar…dan,harapan saya..bukan hanya saya yang berbuat demikian,saya merasakan,semua kita yang mengucapkan ‘Laa Ilaaha Illallah’ wajib melakukan perkara yang sama…kerana ianya termasuk dalam perkara ‘amar ma’ruf nahi mungkar’

Saya juga berharap sesiapa yang mungkin ditegur selepas ini,berfikiran terbuka dan berlapang dada dengan teguran serta mampu berubah kepada yang lebih baik..insyaAllah..semua kita mampu lakukannya…apatah lagi mereka yang sudah ada populariti dalam dunia blogger ini..gunakan ia untuk menarik manusia kembali kepada landasan yang sebenar,Masya Allah…sangat besar ganjarannya..jelas..Sungguh!, saya dengki dengan pahala yang boleh dibuat oleh mereka yang ‘timbul’ dalam masyarakat ni..huhu

Atau….kalian ada cara lain???mungkin boleh adakan kem jati diri buat blogger?

Akhirnya,tidak tegur….salah,nak tegur terasa serba salah,tidak menegur ‘baham tanah’…apepun,acu cube try testlah…

Saya menantikan cadangan dan pendapat kalian…Wallahua’lam….

Leave a Reply

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩
Terima kasih kerana sudi membaca artikel yang dimuatkan di sini,jadi sudilah kiranya utk mengulas@memberi komentar disini :

1. Jagalah adab menegur
2. Sila gunakan nama@link utk kemudahan bersama
3. Terima kasih sudi komen..
4. Boleh Guna Kod² Seperti Ini <b>, <i>, <a>

●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩๑▬▬▬▬▬●●▬▬▬▬๑۩۩

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

.:: Arkib Permata ::.

- Copyright © ::Permata Perjuangan™ :: - Permata Perjuangan - Powered by Blogger - Designed by Waalid Al-Marbawi -